[MD-sorular] Wikipedia

Mustafa Umut Sarac mustafaumutsarac at gmail.com
11 Şub 2008 Pzt 13:20:47 EET

Merhaba ,

Yabanci dil sorunu sadece matematik için gecerli degil.
Bir cok dilden , Turkceye ceviri gerekli.
Madem insanlar ceviri icin toplanacak , daha iyi bir onerim var , google
translate gibi pek cok dilden Turkceye , scannerdan text olarak taranmis
yazilar da dahil ceviri yapacak bir yazilim yapmak ve bunu internette
google.com.tr  a yerlestirmek
Mademki matematikten , algoritmalardan bu derece anliyorsunuz , neden bunu
denemiyorsunuz ?
Internette , sourceforge de acik kaynak bedava ceviri programlari var ,
tipki moses gibi !
Neden bu siteye ve haberlesme agina matematik dunyasi toplulugu uye olmuyor
?
Yanilmiyorsam Turkiye den linux ustunde calisan Turkce ye ceviri
programcilari var , onlar bu siteye davet edilir , sorunlari ogrenilir ,
yardima calisilabilir
Ali Nesin , bu iste onayak olabilir.
Yoksa milyonlarca kisinin yazdigi milyon sayfa yaziyi cevirneye calismak
akil kari degil.
Belki bazilarimiz , matematik deyimleri sozlugu yapabilir ama alman , rus
matematikcileri ne olacak

Saygilarimla ,

Mustafa Umut Sarac