Re: [MD-sorular] nasıl bir yol kullanmalıyım

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
24 Mayıs 2008 Cmt 01:41:59 EEST

Rasgele diye başlayan bölümden sonra ne demek istediğinizi anlamadım.

Ancak sanırım soru k'nin katı bir şekilde pozitif olma detayına
takılmamaktadır. k = 0 alabiliriz. 4k+3 biçiminde yazılan bir sayıyı
asal çarpanlarına ayıralım. Tüm asal çarpanlar tek olacaktır
dolayısıyla 4s+1 ya da 4s+3 biçiminde yazılabilirler. Eğer hepisi 4s+1
biçiminde yazılsa idi, bu tip sayıların çarpımı tekrar modülo 4'te 1'e
eşit olduğundan ilk olarak başladığımız sayı da modülo 4'te 1'e eşit
olurdu, ama değil. Demek ki bir asal çarpanı 4s + 3 formunda
hakikaten.