[MD-sorular] sonsuz sayisi sabitlendi!

Yuksel YILDIRIM xleopar at yahoo.com
29 Eki 2008 Çar 04:16:13 EET

sonsuz sayisi sabitlendi!

gerek muhasebe gerek ilim irfan hesaplarinda sIkca kullanilan sonsuz ifadesi karisIkliga yol actigi icin sabitlendi.

bugune kadar bize lise yillarindan beri ogretilen, hakkinda turlu akil oyunlari turetilen sonsuz ifadesi, bilgec universitesi fen edebiyat fakultesi dekani prof. veysel kesmekes tarafindan 4 milyon 512 bin 'e sabitlendi. bu kullanimin bilimsel hesaplarda oldugu kadar is dunyasinda da cigir acmasi bekleniyor. akil oyunlari kendisine bu uygulamaya neden ihtiyac duydugunu sordugumuzda kesmekes bize "yahu ogrenciler abuk subuk sorularla geliyorlardi. yok efendim sonsuz eksi sonsuz kac edermis. yok biri sifiri sonsuza bolmus naapmasi lazimmis. bolum olarak isi gucu birakip sonsuzla islem yapmaya calisiyorduk vallahi bakin final donemi geldi daha ilk vizeyi yapamadim bu cocuklara. cok hasarilar yahu! sonsuz da sonsuz yani, bir saymaya basladiniz mi bitmek bilmiyor." dedi. tam oturmus degil "peki efendim cok guzel dusunmussunuz, de 4 milyon 512 bin'den daha buyuk rakamlar var, onlar sonsuzu daha iyi ifade etmezler mi?" diye sordugumuzda ise dellenip
 muhabirimize "ben 67 yasinda adamim! bana bu yastan sonra matematikle ilgili akil mi vereceksiniz?! destrigit velet senin yasin kadar problem cozdum ben! destrlenencil!" seklinde bagirdi ve elindeki "%100 beyin gucu" kitabini kameramana firlatti. halk onemsemedi canimizi kurtarmak amaciyla fakulteden ciktik ve sokaktaki insanin sonsuzun sabitlenmesi uzerine fikirlerini sordugumuzda kimsenin durumu pek iplemedigini, hatta buyuk bir kesimin sonsuz'u bir sarkici oldugunu sandigini da ogrendik. haber sayemizde dis basina yansirken dunya matematik konsorsiyumunun yaptigi "yok boyle bisi, rakam cok kucuk. biraz daha buyuk olsa dusunulebilir" aciklamasi biraz olsun yureklere su serpti.

http://www.uydurdum.com/vivvo_general/4.html