[MD-sorular] Sifir ve Sonuz

Mehmet Ozgan mozgan at gmail.com
10 Nis 2009 Cum 09:26:55 EEST

Dikkat edersen, bu listeye atmis oldugum hic bir mailde dini icerikte
bir yazi yazmamisimdir. Yalnizca, bilgilerim dahilimde yorumlarimi
yazip, dinsel bir düsünce sokmamaya calistim. Fakat, inancim bir
sekilde ögrenilip ve inanclarimdan ötürü yargilanmam, universite
gibi bir kuruma kadar gelmis ve bilim ile ilgilenen birisinin bunu
yapmis olmasi trajedik bir komiklik iceriyor. Kaldi ki, daha 2 hafta
önce almis oldugum "Doga Bilimlerinde Metodoloji" dersinde benzeri
kimi kavramlarda bir cok dine (hristiyan, yahudi), bir cok inanisa
(taoculuk, hümanizm v.s.) mensup veya mensup olmayan, ateist grup
arkadaslarim ile derste tartistik. Orada kimse inancindan ötürü
yargilanmadan kendisini acikca ifade edebilmisti. Karsilastirdigimda
manzara cok acik, orta cagdaki kilisenin tavrini bu listede
görmekteyim zaman zaman.

Ali Ilik, bu gibi tavirlarin hususunda daha önce de bir cok yerde
direk seni taniyan arkadaslarin tarafindan yorumlanmis. Örnegin : http://www.listweb.bilkent.edu.tr/turkmath/2007/Oct/0040.htm

Kaldi ki, yasadigimiz yüzyilda bilim-ciler seklindeki toplulugun bu
sekilde bilimi "dinlestirmeleri" de gözlerden kacmamaktadir. Aynen,
din-ciler toplulugunun yaptiklari gibi.

Saygilarimla ...
M. Ozgan