[MD-sorular] vektor uzaylari, dik tabanlar vs

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
12 Nis 2009 Paz 15:41:13 EEST

Evet Gram-Schmidt kullanilabilecegini biliyorum ve hatta kullaniyorum da,
benim sorum daha teorik birseydi. Yani Gram Schmidt'in her zaman sonuc
verecegini nereden biliyoruz? Belki oyle bir v secmisizdir ki buna dik N - 1
vektor bulunamiyordur. Ilk soru icin bunun mumkun olmadigini biliyorum, ama
nerden biliyorsun derseniz cevaplayamam. Ikinci soru icin pek o kadar emin
degilim. Bilmem sorumu anlatabildim mi?

Kerem