[MD-sorular] 1 > 0

MEHMET ERSEN ULKUDAS meulkudas at hotmail.com
27 Nis 2009 Pzt 18:35:25 EEST

Sayın Ege Azuz
Şu parantez
içi aşağıda repete ettiğim iletiniz aslında doğrudan bana değil,
 E. Mehmet Kıral (luzumi at gmail.com)
adresine gönderilmiş.
     {Ege Azuz (egeselazuz at gmail.com)
       Gönderme tarihi: 26 Nisan 2009 Pazar 17:55:58
        Kime:  E. Mehmet Kıral (luzumi at gmail.com)
        Bilgi:  MEHMET ERSEN ULKUDAS (meulkudas at hotmail.com);
         msaraykoylu at cs.bilgi.edu.tr;
         md-sorular at matematikdunyasi.org}

Bana bilgi için lutfedip iletilmiş.
BU NEDENLE SİZ BENİ MUHATAB KABUL ETMEMİŞ OLUYORSUNUZ.
BU DURUMDA SİZE YANIT VERMEK
CAİZ OLUR MU ?
gene de beni muhatab almışsınız,
benim sorumu "1>0 Kanıtlayınız" çift tırnak içre
belirtip yineledikten sonra
Doğrusu "1>0 gösteremedim yardımcı olmanız mümkün mü?"
diyorsunuz,
herhalde
Doğrusu "1>0 olduğunu gösteremedim yardımcı olmanız mümkün mü?"
demek istiyorsunuz amma
kıymetli vakitlerinizi israf etmemek için
olduğunu sözcüğünü yazmayıveriyorsunuz.
Sanırım e-mail eder iken o sıra çok daha acil bir işiniz aniden patlak verip zuhur etti,
bir yerlere mesala debbahhane'ye ki halk buna yanlış/galat olarak tabakhane demektedir,
başınızın üzerinde kocaman yayvan bir tepsi üzerinde
aman sasımasın geciktirilip de pis pis kokmasın cinsinden tez yetiştirilecek ve fakat henüz taze iken kimilerine göre
pek nefis ve bana göre ise asla nefis olmayan, buram buram henüz bedensel ısısını muhafaza etmekte olan
çok kıymetli bir mal götürecek olduydu idiniz ...
Umarım işlevinizi başarı ile ika etmişsinizdir.
Beni bir de pek de güzel, adeta hart diye çıkışarak havv havv diye azarlıyorsunuz :
Behey Sarayköylü Kardeş !
Nasıl bir hitap?, herhalde metin sarayköylü'nün babanızın oğlu olmadığının farkına varamadınız...
diyorsunuz.
Ardından
Kimse sizin burada babanızın uşağı değil!
diye bir nara patlatıyorsunuz.
Hani vatani görevimi komondo olarak yapmasa idim
belki de ödüm kopacaktı ...
Doğrusu "1>0 gösteremedim yardımcı olmanız mümkün mü?"
dedikten sonra, yani benden yanıt beklerken
Bilmeden sizin tarafınızdan sınava maruz kalmak istemiyorum....
diyorsunuz,
Bu ne tutarsızlık, siz bu satırları kırk derece ateşli, başınızı bedenizi üşütmüş
beden gribi ve/veya üşütük baş ile mi yazdınız ?
 Pintinin peyniri... (Bu soru çok daha iyi bir şekilde sorulabilirdi!)
BUYURDUKTAN SONRA
Dalga mı geçiyorsunuz? pintinin peynirinden kime ne?
diye pek bi öfke saçıp celalleniyorsunuz.
Bu listedede cevabı bilinen sorular sorulmaz!
diyorsunuz.
Peki nasıl sorular idi ki bu soru ey pek sayın tenkit-sever münekkit efendi ?
VE DAHİ ŞUNU İYİCE BELLEYİN :

Matematikte cevabı bilinmeyen sorulara 'open problem' denir,
bu tür problemleri çözmek ancak bir asırda, yüz yılda bir gelen adem oğlu bir faniye nasib olur,
ve onun adı matematik tarihine altın harflerle yazılır.
Siz bü türden bir deha/öke olabirsiniz bilemem,

ve de her böbürlenene ben megalom.....k biridir diye bakamam.
Siz belki megasal egolu gruptan değil gerçekten öke olabilirsiniz,

Eğer böyle iseniz ve alimler dalgın olur misali hangileri idi unutmuş iseniz

üst düzey matematikçilere danışın.

onlar size matematikdekiaçık problemler için destur verir

yol gösterirer.
Ve en son
Kimse sizin burada babanızın uşağı değil!
diyen siz,
beni babanızın kankası gibi aziz tutup
Bu arada bende size bir soru sormak istiyorum...
diyorsunuz.
Gene telaşelik veya bilisizlik,
bende denmez o ismin de halidir/dative case in English,
ben de
olarak ayrı yazmak gerekir, zira burada de ayrı bir kelişmedir
dahi kelimesi ile aynı anlamdadır, dahi'nin muhaffef biçimidir.
5i 5 liradan 5 kuruş kaç kuruş eder...
Üzerinden iyi düşünün.. öyle cevap verin...
diye emir buyuruyorsunuz.
İlk okul çoçuklarının ikinci sınıf ilk döneminde aritmetik öğrenmenin gururu ve
keyfi ile bir birlerine sordukları tekerleme türünden bir soruyu
yanıtlamamı
babanızın kankası sandığınız
benden istiyorsunuz.
Size yanıt vermeyecektim amma hadi sevab olsun diye bu yanıtı gönderiyorum.
Atalarımız ne demişler ?
İlmin de zekatı olur, muhtaç olanlardan esirgeme, ver.
MEÜ.
PS.
Bu ileti sizin gönderdiğiniz e-mail adreslerine de gönderildi.
Men dakka dukka ..
Her şeye rağmen iyi günler dilerim,
benim güzelim sorularım ve özellikle etkileyici, matematik, genel kültür ve edebiyat hünerleri ile
yüklü olan öykü-sorularıma  gösterdiğiniz öfkeli de olsa
samimi, içten, saf, safiyane, halis, halisane, naive
ilginiz için çok teşekkür eder,
bundan böyle pek o kadar şeddad/şiddetli olmayacak
iletilerinizi beklerim.
______________________
 Sayın Ege Azuz
Kimen E.Mehmet Kıral
ilgi meu msaraykoylu md-sorular
(egeselazuz at gmail.com
Kimse sizin burada babanızın uşağı değil!
"1>0 Kanıtlayınız"
[...]
beklenen yanıtı yapın!
Bu listedede cevabı bilinen sorular sorulmaz!
Bu arada bende size bir soru sormak istiyorum...
5i 5 liradan 5 kuruş kaç kuruş eder...
Üzerinden iyi düşünün.. öyle cevap verin...

Sürükle ve Bırak: Windows Live™ Photos ile fotoğraflarınızı kolayca  paylaşımı.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/photos.aspx