[MD-sorular] MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 120, Konu 1

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
27 Şub 2009 Cum 01:18:57 EET

Tanimi ornekteki gibi yapalim. Simdi a_n, -1'e yakinsayan bir dizi olsun,
b_n de oyle olsun. Hatta esit bile olabilirler.  Bu durumda, (-1) sayisi
A'da yoktur, cunku (a_n)^(b_n) limiti yoktur (sanirim). Ama (-1)^(-1)
deyince, lise mezunu her insan gibi ben de boyle bir sayinin -1'e esit
oldugunu anliyorum.

Tanimi x^x = exp(xlnx) seklinde yapsak, yine -1 icin tanimsiz olacak
fonksiyon.

Ornegin tum negatif tamsayilar icin tanimli olmasini istiyorsak ne sekilde
yapmak gerekir tanimi acaba? Ya da mesela x = -1/3 icin tanimli olmasini
istesek?

Kerem