[MD-sorular] secim beliti ve yiannis moschovakis ile yazýþma

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
18 Tem 2009 Cmt 00:16:43 EEST

Analizde secim belitini kullanarak Lebesgue-ölcülemeyen küme yaratabiliyoruz. Hatta sadece ve sadece secim belitiyle bu mümkünmüs.

Ölcü probleminin cözülemez oldugu gösteriliyor bu sekilde. (Vitali göstermis 1905'te)
Ölcü problemi de su: Reel sayilarin her alt kümesine bir ölcü veremeyiz. Yani reel sayilarin bütün altkümelerinden olusan sigma-cebirinin üzerinde, intervallerin ölcüleri bizzat kendi uzunluklari olacak sekilde bir ölcü tanimlayamayiz. Önemli bir olay bu. Hatta bayagi önemli bir olay. Ölcü teorisi deyince en basat teorem neredeyse.

tibet