[MD-sorular] Matematik

dede dede_47 at mynet.com
19 Tem 2009 Paz 12:03:23 EEST

Değerli üyeler;
"MATEMATİK" isimli iletimle ilgili olarak, gelen
genel/özel yanıtlardan bu yazının anlaşılmadığını,
aklımdan dahi geçmeyen anlamlar yüklendiğini anladım.
Özellikle birisi: "her konu gibi bu konuyu da
dinci-laik çatışmasına indirgedin" diyerek;
Bir diğeri "Laisser faire, laisser passer" cisin,
herşeyin kolayına kaçıyorsun diyerek,"zerre-i miskal"
hiç düşünmediğim anlamlar yüklemiş yazıya!
Matematiğin en "derin/girift" konularını okuyup anladığını
"sandığım" insanların, böyle basit bir "ince alaya alan(ironik)
yazıdan içeriğinin dışında anlam çıkarmaları da ayrı bir
"zor sosyal problem" oldu bana!
Üzüldüm tabii...Düşündüm:
Matematikte bu kadar "derin" konuları anlayan/anlatan
insanlar da hata olamayacağına göre, hata bende olmalıydı;
demek  "ağ yare mani, efra da cami"  bir yazı yazamamıştım...
O zaman yazının "içeriğini" daha açık yazayım dedim:
O yazıda ben "birşeylerle ironi (inceden alay)"
geçtim/yaptım! Kimlerle "dalga geçtim/inceden alay ettim"?
1-Ülke de her sorunun çözümünü, sadece ve sadece
(insan alt yapısını hazırlamadan) tıpkı bir "maymuncuk" gibi
"DEMOKRATİKLEŞME" ile çözülebileceğine
inanan ve bunu dayatan insanlalarla/toplumlarla/devletlerle;
2-Bir yerdeki (ülkemizde ki) "DEMOKRATİK" yönetiminin başı boşluk
gibi algılayanlara,"demokrasilerde" hiçbir kural ve kaidenin
olmadığını sananlara/sunanlara/algılayanlara;
3-Birinci ve ikinci maddelerde ki anlayışın/dayatmanın kaldırılıp
gerçek bir "demokratık toplum" yaratılmadan kağıt üstünde/şekli bir
demokrasinin yrütülemeyeceği; eğer bizde ki gibi
yürütülmekte ısrarcı olunursa sonunda toplumların/devletlerin
"Klan düzenine/devletine" dönüşeceği; bunlar da ise insanların
birbirini "ÖLDÜREĞİNİ" ileri sürdüm (Tarih böyle gösteriyor çünkü)
Evet, içinde bir kere dahi "dinci-laik" sözü geçmeyen, Adem Simith'in,
kapitalizmin temel yasası "bırakınız yapsınlar,bırakınız geçsinler"
kuralını çağrıştıran ne vardı ki bu yazıda öyle algılandı ve aklımın
kenarından
geçmeyen şeylerle "suçlandım". Bence "tam anlaşılamayan" bir konuda
"susmak" en doğru davranış biçimi olmalıdır.
Ayrıca "doğru anlatmanın" ne kadar zor bir iş olduğunu, bir kere
daha yaşadım/gördüm!
Saygılarımla...
A.Kadir Değirmencioğlu
Evet

		Doğru ve hızlı haberin adresi "Mynet Haber" !Hemen tıklayın!