[MD-sorular] TMD kitaplarýnýn durumu

barýþ uðurcan barisevren19 at yahoo.com
6 Mar 2009 Cum 23:20:55 EET

2005 TMD Amasra yaz okulunda geometri dersinde Andrei Ratiu (Bilgi Univ.) Terzioglu nun konikler kitabini kullanmisti.  yani goz atmayi falan birak direk derste kullandik. bizim bolumun kutuphanesinde 3-4 tanesi var yanilmiyorsam. su esitsizliklerle ilgili olanda kenarda kosede gordugumuz sorulari cozmekte kullanilabilecek bircok guzel esitsizlik var.  hem bu sorunu mahiyetini cozemedim: link vermek icin illa kendim okuyup goz atmak zorunda degilim ki kaynak sordular iste kaynak burda da var incelemek isterseniz dedik... sirf soru sormus olmak icin soru sormayin lutfen...

tabii soru sormak guzel sey ama hic olmazsa mesajlarin tamamini okuyup oyle cevap yazmak lazim.  ondan sonra da ozur dilemek zorunda filan kaliyoruz de mi?..."maalesef ilk verdigim tmd linkindeki hangi kitaplarin hangi yas
duzeyine uygun oldugunu bilmiyorum. direk TMD ye sorabilirsiniz
saniyorum." demisizya mesajda...

Turkce kitap kitligi yasanan ulkemizde kaynak soran bir insana TMD nin dili soyledir boyledir demekte biraz isguzarlik oluyor bence. insanlar okuma duzeyinde Ingilizce-Fransizca-Almanca-Rusca ogrenip kaynak okumaya calisiyorlar. ben kendim de gecen donem Fransizca bir makaleyi sozluk karistirarak hocalarima danisarak okumaya calistim. bu yapiliyorda TMD nin kitaplarinin Turkcesi mi sorun oluyor?  konikler kitabinin dili harikaydi hatta ben o kitabi gordugumde cok sasirmistim Turkce de boyle kitaplar varmiydi diye... meger varmista benim haberim yokmus... keske daha once ogrenseydim bir sekilde...

bu "25" kitabin basim yilini bilmiyorum, afedersiniz... hatta su anda kendi kutuphanemdeki hicbir kitabin basim yilini bilmiyorum...umarim bir sonraki mesajda bu kitaplarin ISSBN numaralarinin ne oldugunu tartismayiz...

baris