[MD-sorular] Bomba

dede dede_47 at mynet.com
2 Mayıs 2009 Cmt 13:34:03 EEST

Sayın Ünal Erdem;
İlginiz ve yanıtınız için teşekkürler.Konuyu Örütbağdan
(internet)
araştırmak aklıma gelmemişti; verdiğiniz linkleri ve siteleri inceledim.
Bazı meraklarımı giderdim, bazıları ise kaldı.Kısaca:
200-800 m lik bir derinlik,50-200 m lik bir krater ağzı ve 3000-5000 m
nükleer bir bulut  "oluşurmuş" bu yeraltı denemelerinde.Eğer bunlar
böyleyese,demek her denemede dünya da bir "nükleer savaş" ın
bırakabileceği
 "kalıntı ve zarar" ortaya çıkıyormuş!Ben hiç olayı böyle
düşünmemiştim:Sanki
denemenin tüm etkisi ve sonuçları yerin altında kalıyor, yeryüzüne hiçbir
etkisi olmuyormuş gibi düşünürdüm.Aksini "insanlığın geleceğini düşünen
aklı başında hiç kimse müsaade etmez" zannederdim.Meğer ne "serseri bir
dünyada"
yaşarmışız da haberim yokmuş. Bu denemelerin etkisinin yeraltında
kalacağını düşündüğümden,
açmazlara düşüyordum.Şimdi anladım ki bunlar "yeraltı nükleer denemeleri"
değil;
bu kılıf altında "gizlenilmiş" bal gibi "yer üstü"
denemelerdir!(Ölmüşüzde,ağlayanımız yok!)
Yinede teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
A.Kadir Değirmencioğlu