[MD-sorular] FİYAT

dede dede_47 at mynet.com
24 Mayıs 2009 Paz 14:46:12 EEST

Değerli MD yöneticileri;
MD'nin son sayısını incelerken, canım sıkıldı.Hemen her sayfasında
"abone olun, sponsorluk yapın!" feryatlarıyla/ilanlarıyla dolu.
Belli ki "ekonomik kriz" MD'ye teğet geçmemiş, delip geçiyor!
Tek çare var: ZAM YAPMAK!110
sayfalık bu "içerikte ki ciddi bir derginin"
fiyatı, samimi söylüyorum BEDAVA! Bir paket sigara fiyatı.
Denecek ki "fiyat artarsa alıcı sayısı azalır";derginin kapanmasındansa
okur kaybetmesi daha "kabul edilebilir" bir seçenek.Elbet
bu işe "tepeden bakanlar/yönetenler" daha iyi bilir ama, fiyat artışında
"okur" kaybedilebilir,ancak "ekonomik olarak" biraz "nefes alınır"!Şöyle
ki:
Geçek sayıları bilmiyorum ama diyelim ki mevcut abone sayısı 8000,
olsun.Yeni fiyat bence 7.5 TL den az olmamalı, bu fiyatta %10 okuyucu
kaybedilse bile basit bir hesapla MD'ye brüt 14 000 TL para kalır ki,
belki nefes aldırır.Zannederim bu düzeyde bir derginin kapanmasındansa,
okuyucu kaybetmesi daha uygun bir seçenektir.(Ekonomik sıkıntı olmasa
bile
derginin şu an ki 5 TL fiyatı gerçekten çok az!)Yine en doğru kararı,
bu dergiyi çıkaranların vereceği açıktır.Ben sadece "dışarıdan gazel
okuyan"
birisi olarak,basit bir öneri sundum.Derginin kapanmaması dileğiyle;
emek verenlere,devam ettirenlere, mutfaktakilere teşekkürler ve
saygılar...
A.Kadir Değirmencioğlu