[MD-sorular] Z^n kümesinin Zariski-kapanışı

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
31 Mayıs 2009 Paz 18:51:44 EEST

Tüm Z^n üzerinde 0 olan herhangi bir polinom alın. P(X_1, ...., X_n)

Sadece X_n'nin bir polinomu olarak C'de bir fonksiyon gibi görebiliriz bunu.

Sonsuz tane 0 değeri alıyor. Sabit olmayan hiçbir polinom sonsuz noktada 0
değeri alamayacağından sabit 0 polinomu olmalıdır. Demek ki aslında bu
polinomumuz ilk n-1 değişkene bağlı.

Böyle böyle polinomun 0 polinomu olması gerektiğini gösteririz.

Emin değilim. Z'nin lattice olmasını kullanmadım. Her 1 boyutlu doğruyla (
(n-1) koordinat sabit diğerleri oynuyor), sonsuz noktada kesişen doğrularda
olur bu sanki.