[MD-sorular] bölünebilme

Hasan Bilgin Bicer hb_bicer at yahoo.com.tr
13 Kas 2009 Cum 20:53:24 EET

Gerekmedigine belki su bir ornek olabilir(emin degilim ama): meshur goldbach hipotezinin
sonsuz sayida 2n cifti icin dogru oldugunu biliyoruz. Bu durumda 2n icin dogruysa
2n-2 icin de dogru oldugunu gosterebilirsek goldbach'i kanitlamis oluruz. Ama bu da
tumevarima giriyorsa bilemiyorum.

Yazdıktan takriben bir saat sonra farkettim tümevarımın H. B. Biçer'in kanıtında da gerektiğini. Evet, sonuçta seriye açıyoruz ve orada da n'li bir ifade var. Ama genelde içinde illa n var diye tümevarımın gerektiği konusunda ben de emin değilim.

Metin