[MD-sorular] Lojik - bir formülün alt formüllerinin sayýsý hakkýnda

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
14 Kas 2009 Cmt 19:07:13 EET

Formül yapisi üzerinden tümevarimla kanitlayin. (yine tümevarim:))

Tümevarim baslangici: Önermenin atomik bir formül icin dogru oldugunu gösterin.
Simdi önermenin herhangi iki formül F ve G icin dogru oldugunu kabul edin buradan hareketle önermenin F*G icin de dogru oldugunu gösterin.
Ayni sekilde niceleyiciler icin falan da tekrarlayin bunu. Hocanizin hangi isaretlerle ise basladigini bilmedigim icin net bir liste yapamiyorum. Sadece genel mantigini anlatiyorum.

Dikkat: Bu bir kanittir ama bunun bir kanit oldugunun da kanitlanmis olmasi gerekir.
Bu yukaridakinin dogru bir kanit kabul edilmesi icin, formül yapisinin biricikligini kanitlamis olmaniz gerekiyor. Hocaniz derste yapmistir diye tahmin ediyorum. Onun kaniti uzun cünkü biraz.

Formül yapisinin biricikligi de sudur:
Elinizde bir F formülü varsa bu F icin sunlardan biri gecerlidir:
(i) F=G*H dir ve G ve H biriciktir.
(ii) F=degil(J)'dir, ve J biriciktir.

bu liste böyle uzuyor hocanizin tanimlarda hangi mantik isaretlerini sectigiyle baglantili olarak.