[MD-sorular] Cebir

Kürsat Aker kursataker at gmail.com
20 Kas 2009 Cum 20:41:45 EET

Merhaba,

Verilen herhangi k cismi icin polinom halkasi k[x] bir k-moduldur.

Artinyen olmayan:

M_n = x^n k[x] olsun.

M_n, M_{n+1} icerir.

Dolayisiyla, k[x] bir k-modul olarak Artinyen degildir.

Noetheryen olmayan:

M_n = derecesi en cok n olan polinomlar olsun.

M_n, bir k-moduldur.

M_n, M_{n+1} icinde kalir.

Dolayisiyla, k[x] bir k-modul olarak Noetheryen de degildir.

Burada k cismini istediginiz, birim eleman iceren
degismeli R halkasiyla da degistirebilirsiniz. Sonuclar
gecerli kalir.

k.