[MD-sorular] Cebir

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
20 Kas 2009 Cum 21:32:53 EET

Ama Mevlid Yamanusta'nin aradigi ornek noteryen olan ama artinyen olmayan
bir modul ornegi ariyordu.

Ilk ornegi bir k-modul olarak degil de bir k[x]-modul olarak gorursek,
elimizde noteryen olan ama artinyen olmayan bir modul olur. (Hatta noteryen
olan ama artinyen olmayan bir halka).

Irving Kaplansky'nin Halkalar ve Cisimler adli kitabinda vardi sanirsam: Her
artinyen halka, noteryendir.
Ama artinyen olup noteryen olmayan bir modul ornegini wikipedia veriyor. Bir
Z modul olarak prufer p grubu.