[MD-sorular] Fw: Re: uniform sampling

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
12 Eki 2009 Pzt 02:19:11 EEST

--- On Sun, 10/11/09, tibet efendi <tibetefendi at yahoo.com> wrote:

From: tibet efendi <tibetefendi at yahoo.com>
Subject: Re: [MD-sorular] uniform sampling
To: "Kerem Altun" <kerem.altun at gmail.com>
Date: Sunday, October 11, 2009, 10:10 AM

Söyle bir sey isinizi görebilir:Kareyi 16 esit parcaya bölün. 4x4 olacak sekilde. Ve kriteriniz su olsun: Her karede en az bir parca bulunursa bu sekil insan beynine "büyük kare üzerinde uniform dagilmis gibi" görünür.
Simdi yanitlamaniz gereken soru, su soruyla ayni:16'lik bir zari arka arkaya kac kere atarsam her sayinin en az bir kere gelme ihtimali -diyelim- 0.98'den büyük olur.
Bunun yanitlamasi daha kolay eminim. Ama üzerine düsünmem gerek. Bu ünlü bir problemdi, hatta gecen sene olasilik dersinde bunu cevaplamistik galiba. Ama siz bulursunuz bunun nasil cözüldügünü.
tibet

--- On Sun,