[MD-sorular] MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 324, Konu 1

Emrah Polatlı emrahpolatli at gmail.com
24 Eki 2009 Cmt 22:20:13 EEST

Aslında hepimiz biliriz matematiğin eskisi moderni olmaz ama eskiden
insanlarımıza "Küme nedir?", "Matematikteki soyut nesneler nelerdir?"
tarzındaki ifadelerden uzak toplama, çıkarma, çarpma, bölme gibi kavramlar *
belletilmiş* özellikle bunlar üzerinde uzunca durulmuştur. Modern matematik
dedikleri de bunun tam tersi kümeler, geometri, soyut nesneler anlatılmaya
başlanmıştır. Sanki bunlar bilinmiyor da yeni keşfedilmiş gibi modern
matematik ismini takmışlardır. Olay kısaca budur. Bir de gerçekten Modern
Matematik dedikleri dersi almayanların hâli gerçekten haraptır onu da
belirteyim. Şimdiki matematiğe öle ağzı açık bakarlar. :)

Emrah