[MD-sorular] bazın gerdiği topoloji (nesir yazımı)

Meta Maths metamaths at gmail.com
6 Eyl 2009 Paz 19:24:03 EEST

Teorem. A, X üzerindeki bir topoloji için bir baz ise,
A ile gerilen topoloji, X üzerinde A'yı kapsayan tüm topolojilerin
kesişimidir.

Kanıt. (=>) U, A ile gerilen topolojide olsun. U'nun tanımı gereği, U'nun
bir x elemanı için,
öyle bir A' baz elemanı vardır ki (yani A kümesinin elemanıdır A'.) A, x'i,
U da A' kümesini
kapsar. Tüm topolojiler bazı kapsasın. O halde, bazın elemanları tüm
topolojilerde açıktır.
Yani, A her topolojide açıktır. O halde, X'in altkümesi olan U kümesini
düşünelim.
U'nun her bir x elemanı için U tarafından kapsanan bir A açığımız var.
Demek ki U kümesi de bazı kapsayan her topolojide ve dolayısıyla bazı
kapsayan her topolojinin arakesitinde de açıktır.

(<=) X'in U altkümesi A bazını kapsayan (X üzerindeki) To_i topolojilerinin
arakesinde olsun.
A yı baz kabul eden topolojiye To_j diyelim. Baz tanımı gereği, U nun her x
elemanı için,
x i eleman kabul eden ve U tarafından kapsanan bir A baz elemanı vardır. O
halde, U, baz tarafından gerilen topolojidedir.

Olmadı sanırım, topu taca atmak oluyor galiba. Özür dilerim. İkinci kısma
içim hiç sinmedi. Neyse, MD de okurum, subbasise de hiç ısınamadım.
Ne güzel lineer cebirde baz vardı ama alt taban yoktu.