[MD-sorular] Galois

haydar göral hgoral at gmail.com
6 Eyl 2009 Paz 20:04:39 EEST

    Bu soruyu ben de düşünmüştüm, genel olarak K cismine Galois-tersinir
diyelim eğer herhangi G grubu için K'nın öyle bir L genişlemesi olsun ki
Gal(L/K)=G . K=Q durumunda sorunun yanıtı bilinmiyor. Peki cismin
Galois-tesinir olması için ne özelliği olmalı biliniyor mu? Mesela sonlu
cisimler Galois-tersinir değil. Galois-tersinir olan bir cisim örneği varmı?

Haydar