[MD-sorular] Düzlemi Parçalama Problemleri

Baris PAKSOY baris.paksoy at gmail.com
6 Nis 2010 Sal 18:15:23 EEST

Ali hocanın Sayma kitabının ikinci basımına tekrar baktım, 'Tümevarımla
Sayma' bölümünde ikinci oyunda düzlemi n doğruyla kaç parçaya
ayırabileceğimize dair ispatı veriyor evet ama benim sorduğum soru o değil.
Benim sorum n tane doğru, n tane elips ve n tane çemberi aynı anda
kullandığımız vakit maksimum kaç bölge elde edebileceğimize dair. Benim
bildiğim kadarıyla, ki eminim, o kitabın son basımı ikinci baskı. Şayet yeni
baskısı varsa ve bu soruya yanıt veriyorsa ondan haberim yok,
bilgilendirirseniz sevinirim.