[MD-sorular] Generalized Continuum Hypothesis

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
12 Nis 2010 Pzt 16:22:02 EEST

Robert Solovay'in 1963'te cikmis kisa bir makalesi var, The Continuum *can
be anything it ought to be*" diye. Bazi alpha ordinal aileleri disarisinda
(sanirim bazi kofinalite kosullari var), reel sayilarin kardinalitesinin,
aleph_alpha olmasinin celiskili olmadigini kanitliyor.

Murat Davman bundan da bahsetmis olabilir. Yani her kardinalite olabilir,
dolayisiyla anlami yok diye.

Ancak Amerikali olmasina karsin bu sonuc tek bir kisi "Robert Solovay"
tarafindan bulunuyor. Bir ikincisi de, bu sonucun continuum hipotezinin
anlamsiz bir soru oldugunu degil ilginc bir soru oldugunu gosterdigini
dusunuyorum.