[MD-sorular] bir soru

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
11 Nis 2010 Paz 23:01:09 EEST

Gecen MD'de bir esitsizligi kanitlarken yanlis yapmisim.
Sayfa 20, Onsav 2'nin kaniti yanlis.
Duzeltemiyorum da...
Amac, r, 1'den buyukesitken, x'i x'in mutlak degerinin r'inci kuvvetine
goturen fonksiyonun disbukey, yani avcunu yukarı acmis bicimde oldugunu
kanitlamak.
Bunu once Onsav 2'de r kesirli bir sayiyken yapmaya calisiyorum. Sonra
Teorem 3'te sureklilikten yararlanarak tum r'ler icin kanitliyorum.
Onsav 2'yi kanitlamak icin su soruyu kanitlamak gerektigini goruyorum:
t ve y, 0 ile 1 arasinda iki sayiysa ve p bir dogal sayiysa,
f(p) = ((1-t)y^p + t)^{1/p}
olsun. O zaman
f(p) < f(p+1)
olur.
Iste bu son onermeyi kanitlayamadim. Aranizda bunu kanitlayabilecek olan
var mi?
Turev yasak!
Ben p = 2 icin bile kanitlayamadim!
Birazdan MD'nin o yazisinin pdf'ini de yollayacagim ama biliyorsunuz
once grubumzun agasinin onayi gerekiyor, gelmesi zaman alabilir yani.