[MD-sorular] periyodik fonksiyon sorusu henüz per perişan

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
18 Nis 2010 Paz 15:31:05 EEST

Tabii burada tek yonlu kanitladim, ama otekinin kaniti daha kolay. En kucuk
ortak katlari dusununce f(x) = f(x+T) yi saglayan bir T bulunabiliyor.

Bu arada daha fazlasi dogru galiba:

f(x) ve g(x) periyodik fonksiyonlar olsun, periyotlari da sirasiyla T ve S
olsun.

Sanirim h(x) = f(x) + g(x) fonksiyonu ancak ve ancak T/S rasyonel ise
periyodiktir.

Ama bunun kaniti beni asar galiba. Fourier serisi falan kullanmadan
kanitlamaktan bahsediyorum.

Kerem