[MD-sorular] Bir Gazete Bilmecesindeki Fizik Sorusu

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
19 Nis 2010 Pzt 21:30:57 EEST

Cözeltilerde protonlar (ve nötronlar) hareketlendirilerek de elektrik iletiliyor. Yüzüyorlar arti yüklü seyler oradan oraya. Onu kastetmisler. Yalniz elektron dersek eksik kalir diye düsünmüsler. Protonla nötronu da eklemisler. Ama bu sefer iyice sacma olmus cünkü ben bisikletimin pedalini cevirince de tekerleklerin protonlarini, nötronlarini, elektronlarini hareketlendiriyorum. Hep beraber dönüyorlar.
Bir sey gazetede yaziyorsa büyük ihtimalle yalandir. Bu genel kural :)
tibet