[MD-sorular] Bir Gazete Bilmecesindeki Fizik Sorusu

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
19 Nis 2010 Pzt 21:20:01 EEST

Bir gündelik gazetenin bulmaca ekinde
dün şöyle bir soru gördüm:
elektron,nötron,proton gibi atomaltı parçacıklarının
hareketlendirilmesi ile üretilen enerji türü nedir ?
yanıtı şöyle verilmiş:  elektrik
benim bu işe aklım yatmadı,
ben fizikçi değilim amma bizler  fen lisemizde ve üniversitenin
birinci yılında çok iyi fizik öğrenmiştik,
bildiğim kadarı ile elektrik akımı yalnızca elektronları iletir,
nötronları protonları iletmez,
belki bunları bulundukları konumlarında titreştiriyor da olabilir mi,
diyorum fakat tam emin değilim.
Bulmacadaki yanıt mı doğru yoksa benim bildiklerim mi ?
MD üyeleri arasında e-mail'lerinden anladığım kadarı ile
fizikçiler var mühendisler var fizik bilgisi derin
matematikçiler var. MD sayın üyeleri umarım bu konuda
beni merak içinde/yanıtsız bırakmazlar.
.
dip söz: atalarımız ne demişler,
bilmemek ayıp değil, sormamak/
öğrenmemek ayıp.
Windows Live Hotmail: Arkadaşlarınız Facebook'taki güncellemelerinizi doğrudan Hotmail®'den alır.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/see-it-in-action/social-network-basics.aspx?ocid=PID23461::T:WLMTAGL:ON:WL:tr-tr:SI_SB_4:092009