[MD-sorular] Varlik var varlik var... (düzeltme)

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
23 Nis 2010 Cum 17:39:58 EEST

Evet, simdi anladim. Yaziyi yanlis anlamisim tamamen.Ama bir mahkum önündeki diziye bakip onun hangi temsilci diziye denk olduguna karar veremez. Öyle bir algoritma olamaz. Cünkü sayilamaz sonsuzlukta temsilci var.
Bu, sunun gibi bir sey: Ben [0,1] araliginda reel bir sayi tutuyorum aklimdan. (Sayilamaz sonsuzlukta sayi arasindan) Siz bana sadece evet, hayirla cevaplayacagim sorular soracaksiniz. Size sonlu adimda tuttugum sayiyi bulduracak bir kazanma stratejisi yoktur. Tuttugum sayiya istediginiz kadar yaklasabilirsiniz ama sayiyi sonlu sürede bulmayi garantileyemezsiniz.
Ayni sekilde mahkumun, önündeki diziye bakip da o dizinin, sayilamaz sonsuzluktaki temsilcilerden hangisine denk olduguna sonlu zamanda karar verdirtecek bir strateji olamaz. Yaniliyor muyum?
tibet