[MD-sorular] Yan: (konu yok)

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
10 Şub 2010 Çar 01:13:24 EET

Zamaninda yaptigim bir sunumu hatirlatti bu mesaj, paylasayim dedim.

z^3 - 1 = 0 denklemini Newton-Raphson yontemiyle cozdugumuzu dusunelim. Bu
denklemin 3 adet koku var elbette. Ilk basladigimiz noktaya gore,
Newton-Raphson yonteminin bulacagi kok degisir. Basladigimiz nokta hangi
koke yakinsa, algoritmanin o koke yakinsayacagi dusunulebilir, ama oyle
olmuyor malesef.

Bazi durumlarda bu kok basladigimiz noktaya gore cok degisiyor. Yani
basladigimiz noktayi cok az degistirsek, bambaska bir koke yakinsayabiliyor
bu yontem. Yani bu algoritma baslangic noktasina "sensitive". Bu da kaotik
sisteme bir ornek olusturuyor. Resmini yaparsak da fraktal bir yapi elde
ediyoruz.

Demek istedigim asagidaki sayfadaki resimden anlasilabilir. Sinirlara birkac
defa "zoom" yapinca, yontemin baslangic noktasina ne kadar "sensitive"
oldugu anlasilabilir saniyorum.

http://www.apropos-logic.com/nc/NewtonsFractal.html

Ingilizce terimler icin ozur dilerim.

Kerem