[MD-sorular] Sonsuz matrisler

Metin Odun metamaths at gmail.com
4 Tem 2010 Paz 14:14:58 EEST

Ters alma kısmına yanıt vereyim. Satır ve sütun sayısı sonsuz olan birim
matrisi tanımlarız: I_sonsuz={i=1,2,... ve j=1,2,... olmak üzere a_ij:
a_ij=1, i=j; a_ij=0, i farklı j.}

Sonra da satır ve sütun sayısı sonsuz olan bir matrisin tersini şöyle
tanımlarız.

A, satır ve sütun sayısı sonsuz olan bir matris olsun.
A.B=I_sonsuz ve B.A=I_sonsuz olacak şekilde bir B matrisi varsa, A
tersinirdir ve tersi de B'dir, denir.