[MD-sorular] matematik sözlükleri

Metin Odun metamaths at gmail.com
17 Tem 2010 Cmt 14:25:57 EEST

İstanbul'da İstiklal Caddesi (GS lisesi civarındaki kitapçılar), en azından
iki üç kitapçıda, 1,  kesin vardır. Ankara'da şehir merkezindeki büyük
kitapçılarda da -aşağıdaki 1 nolu sözlük vardır, Tunalı Hilmi'de
doğru-dürüst kitapçı var mı bilmiyorum. İkinci sorunun yanıtı kuvvetle
muhtemel olumsuz, yani İsveç'çe yoktur sanırım, Azerice, Rusça falan var...

Kitaplar:

1- Matematik terimleri sözlüğü, Türk Dil Kurumu yayınları, Yayın no: 739C,
Prof. Dr. Hilmi HACISALİHOĞLU, Prof. Dr. Akif HACIYEV, Prof. Dr. Varga
KALANTAROV, Prof. Dr. Arif SABUNCUOĞLU, Doç. Dr. Lawrence M. BROWN, Doç. Dr.
Ertan İBİKLİ, Msc Sevim BROWN, Matematik Terimleri Sözlüğü, Tıpkıbasım,
2009, X+678 s. (Bunun 2000 baskısı var ama 2009 baskısı biraz daha iyi
olabilir.)

2-
http://www.nadirkitap.com/matematik-terimleri-sozlugu-dogan-coker-timur-karacay-kitap867124.html
(Baskısı
muhtemelen tükenmiştir ve artık yapılmıyordur.) Bunun yerine şu:
http://matematik.baskent.edu.tr/

Bu arada Timur hocanın MD'deki matematik terimleri sözlükleriyle ilgili
yazısı da şurada:
http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/PDF/03_3_108_109_MATTERIMLERI.pdf

<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/PDF/03_3_108_109_MATTERIMLERI.pdf>3-
http://tmd2.org/sozluk/ (Bu da Türk Matematik Derneği'nin interaktif
sözlüğü, gelişiyor. Siz de çeviri yapabilirsiniz.)

Kolay gelsin.

Metin.

"Kuran'dan kolayınıza geleni okuyun" Kuran, Müzzemmil, 20.