[MD-sorular] meşhur olasılık sorusu

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
25 Tem 2010 Paz 19:10:15 EEST

Ciddi hatayi surada yapiyorsun: Sunucu bilerek bos kapiyi seciyor. Orijinal problemde sunucunun acip gösterecegi bir bos kapi her zaman var. Senin sistemde sanki secilmeyen kapilar hep bos olmak zorundaymis gibi. Yani sunucunun senin dedigini yapma sansi hep yok.
Dört kapili düsün derken sunu demek istedi: A, B, C, D kapilari var. Sadece birinin arkasinda ödül var. Iki yarismaci birer kapi seciyor. Diger iki kapidan en az birinin bos oldugu kesin. Yarismaci onu acip gösteriyor "bakin bu bos" diye. "Simdi tekrar secebilirsiniz" diyor.Bu durumda yarismacilarin ilk sectikleri kapilarda ödül olma ihtimali hala 1/4  ama sunucunun acmadigi ve secilmeyen kapinin arkasinda ödül olma olasiligi 1/2.
Burada dikkat edilmesi gereken sey su: Oyun hep bu sekilde oynaniyor ve sunucu bunu hep yapiyor. Ve yarismanin gidisatinin böyle olacagi yani sunucunun bos bir kapiyi acip bir daha secme hakki verecegi önceden belli. Bu cok önemli. Soru, bunun üzerine kurulu zaten.
tibet