[MD-sorular] Ynt:Ynt: adam deli mi dahi mi ne ?

Süleyman saltinorak at yahoo.com
27 Tem 2010 Sal 01:01:35 EEST

Merhaba Cemile,

Öncelikle umarım amacına ulaşır ve başarılı bir matematik öğretmeni olursun.
Başta sorduğun soruda bir zorluk görmedim ve bunu bulmakta ne varki diyerek
Matlabı açtm. Ama iki bucuk saatimi aldı doğru kodu yazmak :) Gerçi aktif olarak
program yazan biri, bunu algoritmaya dökmekte bu kadar zorlanmaz.

neyse ilk 6 sonuç şöyle oluyor:

10^3 + 9 ^3 = 1729 = 1^3 + 12^3
15^3 + 9 ^3 = 4104 = 2^3 + 16^3
20^3 + 18 ^3 = 13832 = 2^3 + 14^3
24^3 + 19 ^3 = 20683 = 10^3 + 27^3
32^3 + 4 ^3 = 32832 = 18^3 + 30^3
10^3 + 27 ^3 = 20683 = 19^3 + 24^3

aslında sanki sayılarda bir ahenk var gibi duruyor ama okadarı boyumu aşar.
Umarım işine yarar.

İyi çalışmalar,