[MD-sorular] Kafayi yedirten dogal sayilar

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
29 Haz 2010 Sal 12:58:39 EEST

Sonsuzluk elbette ki bizim uydurdugumuz bir kavram. Cogu matematiksel nesne
de oyle. Cunku uygulamada oyle hersey daha kolay oluyor, o yuzden boyle bir
kavram icat edilmis. Ornegin "continuum" da ayni sekilde; dogada boyle bir
sey yok. Zaten matematiksel nesnelerin illa ki dogada karsiligi olacak diye
bir kural de yok, hatta duydugum kadariyla bazi matematikciler bununla gurur
duyuyorlarmis.

Matematigin uygulama alani olan fizik ve benzeri doga bilimlerinin de isine
geliyor bu tabii, cunku gercekten sonsuzluk, continuum gibi kavramlar varmis
gibi yapinca isler kolaylasiyor, ve deneysel gozlemlerle de uc asagi bes
yukari (yani tolere edilebilir sinirlar icinde) ortusuyor.

Kerem