[MD-sorular] Vektörlerin Bölünmesi

dede dede_47 at mynet.com
8 Mar 2010 Pzt 19:56:12 EET

Sayın Üyeler;
Vektörlerin bölünmesiyle ilgili yazılanlar;
hem bilgi düzeyimi aştı hem de kafam iyice karıştı!
Bu bölme işlemi var mı/yok mu?Varsa: a, b, c harfleri
vektör ve i, j, k da  birim vektörler olmak üzere:
İstediğiniz grubu; istediğiniz cebiri kullanarak örneğin;
a=3i+5j-7k; b=2i-11j+13k vektörlerin de
c=a/b=xi+yj+zk vektörünün; a=b&c olacak şekilde
x, y, z değerlerini lütfen bulun!(Buradaki & işleminin
tanımı serbest; ister adi çarpma isterse başka türlü
tanımlayacağınız çarpma işlemi olsun).Benim için açıklayıcı bir örnekbir sürü "süslü" laftan daha
öğreticidir.(Lütfen bu yazdıklarımdan
da başka anlamlar çıkarmayın; zira İngilizce düzeyim
bu konuyu kaynaklardan tam öğrenmeme yeterli değil);
Ben de gerçekten (öğrenciliğimden beri) bu konuyu bir türlü
öğrenemedim.Hani kapsamlı öğrenmekte değil amacım;
sadece böyle bir bölme "var mı/yok mu?"; varsa
"kısaca bu bölme işlemi nasıl yapılmaktadır?" sadece bunu
bilmek istiyorum! Eğer böyle bir bölme işlemi yoksa,
birisi grubu/cebir çeşidini karıştırmadan kısaca "yok" desin yeter!
Saygılarımla..
A.Kadir Değirmencioğlu

		İngilizce seviyenizi ücretsiz test edebilirsiniz. Tıklayınız