[MD-sorular] Uzay kavramının formalleştirilmesi

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
9 Mar 2010 Sal 16:04:31 EET

Sayın Tarık Özkanlı
.
Var mı ?
Var, belki teori demek pek caiz değil amma çok güzel bir tanım var,
Leonard M. Blumenthal ile söylüyorum,
'a space is a set in which it is possible anyhow to speak
about the proximity between its elements'
Bu tanımın Türkçe'ye çevirisini siz yapın,
böylece buradaki veciz tanımı daha iyi anlar, değerlendirir,
lezzetine varırsınız.
Bir de ışıklar içinde yatsın, hatırasını daima saygı ile andığım,
Ankara Üniversitesi ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Matematik Bölümü önceki öğretim üyelerinden
Profesör Cengiz Uluçay Hoca'mın şu zarif,
güzelliği kısalığında saklı uzay tanımını veriyorum,
'elemanlarından nokta olarak söz edilen kümelere uzay denir'
MEÜ.
.