[MD-sorular] asal sayılar ile ilgili bir soru

Burak Yücesoy burakyucesoy at gmail.com
11 Mar 2010 Per 12:18:09 EET

Sayıların asal sayılara göre mod larını toplayabiliriz. Bir sayının asal
olup olmadığını anlamak için kareköküne kadar olan asal sayılara bölmek
yeterli ve 4 ten büyük her sayının yarısı, karekökünden büyük.

Elimizdeki sayılara x, y ve asallık incelemesi yapacağımız sayı z olsun

z = x+y olduğundan x ve y den biri z nin yarısından büyük olmak zorunda.
Yani x e kadar olan asal sayılar için mod almamız yeterli.