[MD-sorular] Ynt: Re: Fizikçiler bilirler, matematikçiler de !

Burak Yücesoy burakyucesoy at gmail.com
21 Mar 2010 Paz 01:36:18 EET

Eşit kollu terazilerin yapısı gereği mecburen kütleyi ölçerler. Çünkü g ler
dediğim gibi sadeleşir. Yani istesek de eşit kollu terazilere ağırlığı
ölçtüremeyiz. Dediğiniz gibi bir karışıklık çıkmadığına göre burdan
çıkardığım elektronik terazilerinde içlerinde g yi hesaplayabilen bir
mekanizma olduğudur. Bu sayede eşit kollu terazilerle aynı sonucu
verebilirler. Benim burda kastettiğim eşit kollu terazi ölçeklendirme
yapılmış şekilde olanlar değil. Manavlarda bunan terazi gibi iki kefesinden
birine elmayı diğerine de bir kiloluk ağırlığı koyduğumıuz terazi. Yani
adaletin sembolü olan kadının elindeki gibi bir terazi.