[MD-sorular] Sikloid ve fizik(*)

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
25 Mar 2010 Per 21:43:59 EET

Isigin bukulmesi bu kuramin ongorulerinden/sonuclarindan birisi ise,
dogrusal yol aldigi ayni kuramda nasil a priori kabul ediliyor ben
anlamadim.

Bu arada dediginiz sey zaten Fermat's principle ismiyle biliniyor galiba.
Asagidaki linkte anlatmis. Ama anlasilan o ki yercekimsel potansiyel alanin
etkisi sebebiyle degilmis bu, ortamin yogunluguyla falan ilgiliymis. Zaten
yercekimi isiga normal parcaciklara etki ettigi gibi etki etmiyor olsa
gerek.

http://whistleralley.com/brachistochrone/brachistochrone.htm

Kerem