[MD-sorular] Çember Yayı Aman Dayı

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
5 Mayıs 2010 Çar 19:25:56 EEST

Daire diliminin agirlik merkezinin <(2/3)r , θ/2> olamayacagini söyle daha iyi anlayabilirsiniz:tetayi 360 dereceye yakin aldiginizda agirlik merkezi cemberin merkezine iyice yaklasiyor.Dolayisiyla dilimin agirlik merkezinin sadece r'ye bagli olmasi cok sacma. Tetaya da bagli olmali. Ben de benzer bir sacmalik iddia etmistim. Sonra tabi düsünürken her adimda hata yapmis oldugumu farkettim. Agirlik merkezinin tanimini bile yanlis yapmisim. Neyse.. cok iddiali olmayin böyle konularda, sonra pismanlik oluyor. Onu diyecegim.
Teta büyüdükce agirlik merkezi cemberin merkezine yaklasir. Bu baglamda integralli hesapta cikan sonuc mantikli gözüküyor. "Repete etme"ye deger. Repüte bu arada.
tibet