[MD-sorular] RE : Re: Çember Yayı Aman Dayı

Murat Davman murat.davman at hotmail.com
5 Mayıs 2010 Çar 20:14:19 EEST

Sn Tibet Beyİntegrali şöyle alın, θ=0 dan θ= pi ye kadar,yarım dairenin ağırlık merkezi (2/3)r konumundadır. Şimdi entegrasyonu öncekinden bağımsız olarakθ= pi den θ=0 a kadar yapın,alt yarım daire ağırlık merkezi -(2/3)r dedir.Bu iki yarımı yapıştırır/patch ederseniz bu simetrik parçalarınağırlık merkeziTastaman daire merkezine oturur..İntegrasyonlu işlerde bu türden tuzaklara/pit down'laraöğrencilik yıllarımda ben çok düştüm,halden anlarım..İletinizi Nazik Bir Dil İleİlettiğiniz İçin,Çok Teşekkür Ederim..
From: tibet efendi <tibetefendi at yahoo.com>To: Murat Davman <murat.davman at hotmail.com>; Matematik Dunyasi <md-sorular at matematikdunyasi.org>Sent: Wed, May 5, 2010 7:25:56 PMSubject: Re: [MD-sorular] Çember Yayı Aman Dayı
Daire diliminin agirlik merkezinin <(2/3)r , θ/2> olamayacagini söyledaha iyi anlayabilirsiniz:tetayi 360 dereceye yakin aldiginizda agirlik merkezi cemberin merkezineiyice yaklasiyor.Dolayisiyla dilimin agirlik merkezinin sadece r'ye bagli olmasicok sacma. Tetaya da bagli olmali. Ben de benzer bir sacmalikiddia etmistim. Sonra tabi düsünürken her adimda hata yapmis oldugumufarkettim. Agirlik merkezinin tanimini bile yanlis yapmisim.Neyse.. cok iddiali olmayin böyle konularda, sonra pismanlik oluyor.Onu diyecegim.
Teta büyüdükce agirlik merkezi cemberin merkezine yaklasir.Bu baglamda integralli hesapta cikan sonuc mantikli gözüküyor."Repete etme"ye deger. Repüte bu arada.tibet