[MD-sorular] Yanıt: 3^x + 4^x = 100 denklemi

cemile.sungurlu at mynet.com cemile.sungurlu at mynet.com
22 Mayıs 2010 Cmt 14:56:51 EEST

Elimin hamuru ile karışmak gibi
olmasın amma galiba McLaurent
değil  Maclaurin olacak.Cemile SungurluYeşilova
Lisesi.----- Özgün İleti -----
Kimden : "Murat Davman"
Kime : "M Özgan" ,"A.Kadir Değirmencioğlu"
,"md-sorular matematikdunyasi"

Gönderme tarihi : 22/05/2010 7:42
Konu : [MD-sorular] 3^x + 4^x = 100 denklemi
3^x + 4^x = 100 denklemini çözmek için Sn
Değirmencioğlu'nun binom açılımı önerisinebir alternatif olarak
şöyle bir yol uygulanabilir(mi?),derim.Sol yandaki
3^x ve 4^x  üstel fonksiyonları McLaurent kuvvet serilerine
açın,yeterli kabul edeceğiniz adımda kesin, elde
edeceğinizpolinom denklemlerini iterasyonla
çözün,sonuçtan bizlere de bilgi verin.Kolay gele
...Murat Davman.---İlgili
İleti---From: dede <dede_47 at mynet.com>To:
mozgan <mozgan at gmail.com>Cc:
md-sorular at matematikdunyasi.orgSent: Thu, May 20, 2010 10:41:28
AMSubject: [MD-sorular] Ynt: logaritmaSayın
Özgan;Sorunuzu doğrudan çözen bir yöntem
bilmiyorum.Aşağıda verdiğim yaklaşık yöntemle bu soruya
yaklaşık birkök
bulabilirsiniz:3^x=(1+1)^x*(1+1/2)^x,4^x=3^x
 *(1+1/3)^x=(1+1)^x*(1+1/2)^x*(1+1/3)^x,koyarak;her çarpan
binom açılımına açılıp,(bu açılımı istediğiniz yakınlık
mertebesinde kesmekkaydıyla tabii) kalanları çarptıktan sonra
bulacağınızx' e bağlı yaklaşık polinom denklemden x'i
bulabilirsdiniz.Bu işlemler yapılırsa  x== 3.07245961
değeri bulunuyor.(== :yaklaşık anlamında)Sağlık
dileklerimle...A.Kadir
Değirmencioğlu----- Özgün İleti -----Kimden :
"mozgan"Kime :
md-sorular at matematikdunyasi.orgGönderme tarihi : 20/05/2010
2:19Konu : [MD-sorular]
logaritmaMerhabalar;asagidaki soruyu logaritma ile
cözmeye calistim fakat bir türlü sonucu cikartamadim.3^x + 4^x
= 100, x=?Bu soruyu logaritma ile nasil cözebilirim
acaba?Eger varsa baska bir yöntem, o sekilde nasil
cözülür?Saygilarimla...

Yeni Windows 7: Size en uygun bilgisayarı bulun. Daha fazla bilgi
edinin.
sorular at matematikdunyasi.org