[MD-sorular] Dörtgen

Gorkem Ozkaya gorkemozkaya at gmail.com
9 Eki 2010 Cmt 01:38:38 EEST

Iki orneginizde de ayni durum var: geometri problemindeki acilarin saglamasi
gereken bir trigonometrik baginti elde ederseniz, bu baginti problemdeki aci
degerlerinin yani sira, problemle ilgisi olmayan cok sayida baska degeri de
saglayabilir.  Dikkat edilmezse yanlis cikarimlara yol acabilecek bir durum.

Yazdigim ifadeler matematik diliyle kolayca yazilip kanitlanabilir.  Iki
fonksiyonun carpiminin kokler kumesi, fonksiyonlarin kokler kumelerinin
birlesimidir.  Bilindigi gibi f(x)g(x) = 0 ise, ya f(x) = 0'dir ya da g(x) =
0'dir, her ikisinin de ayni anda 0 olmasi gerekmez.  Daha sonra denkleme
ifadeler eklenince (sizin probleminizdeki 0 <= M<= 2 pi gibi), elde edilen
cozum kumelerinin bunlarla kesisimi alinarak dogru sonuc bulunabilir.

Sizin probleminizle ilgili Wolfram Alpha'da cikan su grafikleri incelemek
belki yardimci olur:

http://www.wolframalpha.com/input/?i=solve+Cos
^2%28M%2F2%29+%3D+Cos^2%28N%2F2%29

http://www.wolframalpha.com/input/?i=solve+{+Cos
^2%28M%2F2%29+%3D+Cos^2%28N%2F2%29%2C+0+%3C%3D+M+%3C%3D+2*pi%2C+0+%3C%3D+N+%3C%3D+2*pi}