[MD-sorular] Dikkat!... Acemi sorusu

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
12 Eki 2010 Sal 11:00:22 EEST

Yazdiginiz soru anlamsiz. Cunku 1/sonsuz ve 2/sonsuz diye sayilar yok.
Olmayan sayilarin da orani diye birsey tanimlayamazsiniz. O yuzden olmaz
oyle sey deniyor.

Ama su yapilabilir: 1/x sayisi ile 2/y sayisinin oranini
hesaplayabilirsiniz. Bu oran elbette y/2x olur. Simdi hem y'nin hem x'in
durmadan arttigini dusunebilirsiniz. Eger y=x ise (yani sizin sordugunuz
gibi, paydalar esitse), bu oran 1/2 olur elbette. Zaten y=x oldugu surece
paydalar artsa da artmasa da bu oran hep 1/2'dir. Ama bunu "1/sonsuz'un
2/sonsuz'a orani 1/2'dir" diye yazamazsiniz, cunku boyle seyler yok.

Kerem