[MD-sorular] sayılar teorisi

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
5 Eyl 2010 Paz 02:11:18 EEST

n = 6 ile basardim.

k_1 = 2 k_2 = 3, k_3 = 4, k_4 = 6, k_5 = 8, k_6 = 12 secelim.

a_1 = 0, a_2 = 0, a_3 = 1, a_4 = 5, a_5 = 7 ve a_6 = 7.

modulo k_i, a_i'ye denk olan sayilari dusunelim. Bu sayilarin hepsi modulo
24 tum kalan siniflarini dolduruyor. Boylece herhangi bir N aldiginizda N
modulo 24 bir seye denk olmak zorunda kaldigindan

Biraz dusununce modulo X tum sayilari doldurmak istiyorsaniz, bunu bolenleri
toplami kendinden buyuk bir sayi ile (sirayla 12, 18, 20, 24 vs.'nin
bolenleriyle) yapmak zorundasiniz. Ben 12, 18 ya da 20'nin bolenleriyle
sirasiyla modulo 12, 18 ya da modulo 20 kalan siniflarinin hepsini
doldurmayi beceremedigim icin, bu en kucugudur diye tahmin ediyorum.