[MD-sorular] Ynt: Re: quaternion

dede dede_47 at mynet.com
23 Eyl 2010 Per 19:02:49 EEST

Sayın Kerem Altun ve E.Mehmet Kıral;
Latince de 'Quterniorum" kelimesi "Dörder,
Dörtlü Gruplar ,Parçalar" anlamına gelir;yani
Avrupa dillerin de "Quaternion" kelimesi  "Dötlü Takım"
anlamın da kullanılır.Dolayısıyla bu kelimenin
karşılığına Türkçe'de "Dördey" denmesi bence çok
iyi bir karşılık! Avrupa  dillerinin matematik
teminolojisin de "Quaternion" ne kadar açıklayıcı ise,
Türkçe'de de "Dördey" o kadar açıklayıcı/kapsayıcı olacaktır.!
Örnek olarak Latince "Calculus" kelimesi, "Çakıl Taşı" anlamındadır,
Avrupa aklı bu kelimeyi ne kadar "açıklayıcı/kapsayıcı"
bulmuştur ki matematikte "Hesap" anlamında kullanmıştır?
Kanaatim odur ki; bir kelime zihinde bir "kavrama" karşılık
olabiliyorsa,onun "açıklayıcı/kapsayıcı" olması ikinci planda
kalmalıdır(Tabii hem kavrama karşı gelmesi, hem de
açıklayıcı/kapsayıcı olması arzu edilir; ama bu ön koşul olarak
öne sürmek sanırım sağlıklı bir yaklaşım olmaz!)
Hoşgörünüze güvenerek yaptığım bu "eleştiri/açıklamayı"
olgulukla karşılayacağınız düşüncesiyle;
Sağlıklı ve başarılı bir yaşam dilerim...
A.Kadir Değirmencioğlu