[MD-sorular] Ynt: Re: Ynt: Re: İki Soru

Gorkem Ozkaya gorkemozkaya at gmail.com
28 Eyl 2010 Sal 18:39:38 EEST

Eger sonsuz carpim kosullu yakinsiyorsa, terimlerin sirasinin degismesi
carpimin degerini degistiriyor.  Wikipedia'daki ucuncu ifadeye bakalim (
http://en.wikipedia.org/wiki/Infinite_product )

1 + toplam u_n <= carpim (1+u_n) <= exp(toplam u_n)

Eger u_n toplami kosullu yakinsiyorsa,  u_n'lerin sirasini degistirerek
esitsizligin ilk ifadesini istedigimiz kadar buyuk, ya da son ifadesini
istedimiz kadar kucuk yapabiliriz.  Bu sekilde sonsuz carpimin farkli
degerler almasini saglayabiliriz.  (bkz. MD 2008 II, sf 38, Riemann
Duzenleme Toremi)