[MD-sorular] Ali Nesin'den YGS

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
9 Nis 2011 Cmt 22:24:12 EEST

döngüsel kaydirmayi neden yaptilar diye sorup duruyorsunuz. cok mantikli bir cevabi var.
bir kere bunlar 1 milyon 7 yüzbin adaya ayri kitapcik basiyorlar. bunu nasil bir matbaada basabilirler ki.
matbaa o kadar kitapcigi nasil farkli basacak. büyük ihtimalle döner bir kafa var siklarin üzerinde yanyana yazdigi. her kitapcigi basarken o kafa rastgele dönüp basiyor.

benim asil kafama takilan sey su:

-farkli kitapcik neden basilir?
-ikili kopyayi engellemek icin. yani ayni salonda olan iki ögrencinin birbirlerinin kagidina uzaktan bakip kopya cekmelerini önlemek icin.
-peki kac tane farkli kitapcik basilmalidir.
-bunun icin sinavin yapildigi en büyük salonun aldigi ögrenci sayisi kadar (diyelim 150) farkli kitapcik basssaniz yeter. Böylece 1 milyon 7 yüzbin farkli kitapcik basmak icin her kagida ayri sik yazan öyle fantastik bir matbaa makinasina yatirim yapmak zorunda kalmazsiniz. ve ihtiyacinizi fazlasiyla karsilamis olursunuz.
-peki bunlar nicin her adaya farkli kitapcik basti?
-bence kisiye özel cevap dagitmak icin. böylece birine verdikleri cevap anahtari digerinde kesinlikle calismayacak. Kpss'deki gibi cuvallamayacaklar.

yoksa 1 milyon 7 yüzbin adaya neden ayri kitapcik basilsin. bu son iddiam dogru olmasa bile. yani bunlar cevap anahtari satmiyor da olsalar bu yaptiklari en azindan devletin parasini carcur etmek. o matbaa makinasina ne gerek var. 150 farkli kitapcik bas yeter.

valla bana bu söylediklerim gayet mantikli geliyor. size gelmiyor mu?