[MD-sorular] Ynt: Re: Cantor

dede dede_47 at mynet.com
21 Ara 2011 Çar 10:56:51 EET

Sayın Görkem Özkaya;
Yanıtınız "kısmen" aydınlatıcı oldu; ancak "kafamda ki" şu sorular hala yanıtsız:
1) Örneğin, 1. derece bir denklemin "yüksekliği" illa 1 olmak zorunda mı?Neden?
(n.) derece bir denklem de h>(n-1) olacağı açık.(Aksi durumda mutlak
değerler toplamı, eksi bir sayıya eşit olması gerekeceğinden, bu durum olanaksızdır.)
peki 1. dereceden bir denklemin yüksekliği,(n=1 ve h>0 olduğundan)
neden h=2,3,4,5,...k gibi bir sayı olamıyor?Benzer soruyu 2., 3. ,4. ,..n.
dereceden bir denklem içinde sorabiliriz tabii.
2) Sayın Yasin Şale isimli üye ile kendi aramızda yaptığımız tartışmalarda
(kendisine teÅŸekkür ediyorum)  alıntıda verilen denklem sayılarını bulabilmek
için ele alınan denklemde eksi sayıları dikkate almadan (siz alımışsınız)
sadece artı sayılarla işlem yapıyor, örneğin h=2 ise 1.dereceden 1 denklem ile
2. dereceden 2 denklem bularak toplamının 3 olduğunu (alıntıda ki sayı) söylüyor.
Bu yaklaşımı doğru kabul edersek, bu yolla denklemler "nasıl sayılacak"?
Örneğin n. derece bir denklemin yüksekliğine k diyelim (k>(n-1).Bu halde:
1. dereceden 1 adet denklem;
2. dereceden 3 adet denklem, yani 1+3=4 denklem;
3.dereceden 22 adet denklem, yani 1+3+22=26 denklem;
n. dereceden p adet denklem, yani  1+3+22+....+p=s denklem
elde ettiğimizi varsayalım.Bu durumda "denklem sayma" işi ne oldu?
Nasıl iş bu? n. dereceye kadar s adet denklemin var olduğunu bulduk,
bu nasıl sayma ? (Şuna benzedi: Bir sürü de inek, koyun, kuş, öküz vs.gibi
karışık toplam 100 adet canlı  olduÄŸunu bir ÅŸekilde "saydık"; ama cinslerin
tek tek sayılarını bilmiyoruz; şimdi bu sayma oldu mu ?)
Tabii CANTOR gibi bir "deha" nın hata yaptığını asla ima etmiyorum;
bu konuyu anlamak için soruyorum.
Yine de yanıtınıza ve ilginize teşekkür ediyorum.
Selamlarımla..
A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu

Not:Sizin yükseklik için eksi değerli katsayıları almanız, (sonuçta mutlak değer
alındığından)  denklem sayısını pek deÄŸiÅŸtirmiyor;Sn Yasin Åžale'nin ki gibi sadece
pozitif katsayıları almak yeterli gibi.