[MD-sorular] Olasılık

Ahmet Selcuk ahmetselcuk at gmail.com
21 Şub 2011 Pzt 14:38:44 EET

Cevap telin uzunluğundan bağımsız çünkü alanlar oranlanıyor bu sebeple
hesaplamaların basit olması açısından  telin uzunluğuna 1 birim diyelim.

sadece kenarlar üçgen oluşturuyorsa cevap 1/4 oluyor. şöyleki

x, y, z>0 için toplam olasılıkların oluşturduğu alan kök(3)/2, üçgen
eşitlizlikleri için alan kök(3)/8. bu iki alan oranlanınca cevap 1/4 oluyor.

yükseklikler işin içine girince epeyce karışıyor. oluşan üçgenin alanına A
diyelim.  o zaman x ile ilgili yükseklik 2A/x olur öyleyse

2A/x+2A/y>2A/z,
2A/z+2A/y>2A/x,
2A/x+2A/z>2A/y

yani

1/x+1/y>1/z
1/z+1/y>1/x
1/x+1/z>1/y

eşitsizliklerini de sağlamak gerekiyor. Burdan sonra işin içine integral
almak giriyor. Yaptığım hesaba göre cevap yaklaşık 0.1337.bunu bilgisayarla
rastgele sayılar atarak yaptım cevap gene yaklaşık olarak 0.1337 çıkıyor.